Home > Kita in karut ngarut, Motivasi untuk kita : ) > mencari atau dicari………….

mencari atau dicari………….

kali ni post tentang soal hati……hahaaha

well, ramai dah kawan2 aku yang sama baya ngan aku dah berkahwin…

plus dah beranak pinak pon ade..yang kahwin secara tiba2 pon ade (tk couple, tak apa..tup2 dah khwin)

biasa la..jodoh di tangan Tuhan………..perempuan baik untuk lelaki yang baik, dan sebalik nya…

AKU????aku bukan se”desperate” sangat nak khwin2 ni…….. sbb tak de lagi bakal “husband”nya…

calon tu..tengah berkira…couple apatah lagi………

asyik busy je memanjang….mmg tk sempat mencari……..

tapi…ade kah aku dicari…

kalau dicari nak kunci notice board, nak latterhead ade la..

tapi dicari untuk dijadikan sebahagian dlm hidup…tak de lagi….

sebenarnya mn betul..kite kn cari or mencari??

kalau kite dh ade pilihan hati..tapi takut nak bgth???mcm ne plak kan??or nk tunggu dicari..??

mmg pening la bile fikir hal ni…

so far aku boleh la lagi pendam2 bende ni…….

sbb aku yakin aku tak boleh nak manage hubungan tu nnt..

tapi kadang2 jeles gak dgn member2 yang dh khwin..dah ade anak kan……….

tak pe2…..seperti ayat di atas, jodoh,ajak,rezeki semua ditangan Tuhan.cume kite sebagai manusia je kn pandai mencari yang terbaik utk hidup kite…

kan2….

hurmm..k la..nak bersiap utk meeting pagi2 ni..hahaha..

 

  1. as-sa'adati
    October 9, 2010 at 10:28 pm

    Rasa2nya kan…kalau kita mencari pastu kita tak berkenan macam buang masa jer kan??? Macam beli beg la…duk cari sana…pergi cari sini…tp x der pun yang berkenan…mahal la, design tak cantik la, warna pilihan x de la…ermm..macam penat jer kan ke sana sini?…

    So macam mana tu kalau duk cari tapi x jumpa…tp kalau jumpa pun x berkenan lak???

    Persoalan yang sukar dijawab…

    Tapi yang pasti, masa kita duk cari…mesti ada ‘spec’ yang kita mahukan kan? So y not kita yang menjadi seperti ‘spec’ yang kita hendak…ermm…susah gakkan?

    So……x perlu buang masa untuk mencari…tapi isikan masa untuk menjadi…

    Memetik kata-kata di atas…”Perempuan baik untuk lelaki yang baik, dan sebalik nya…”

    Wallahu’alam……………

  2. Nurul Izzah Yusof
    October 9, 2010 at 11:33 pm

    hurmm betul,….rezeki tak dtng bergolek ryte??kite pon kn usaha gak… so lebih baik sambil “mencari” kita “menjadi” yang baik….lagi elok…

  3. aisyah
    October 14, 2010 at 8:55 pm

    adoi…nak usaha yg kome minat bley x?? tapi kene gi korea la.. suh dia blaja Islam dulu…. hahhaaha *joking*

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment