Archive

Archive for December, 2009

Terlalu komited ke?

ramai org tnye ak asl ak ni t’lalu komited dlm bt kejeĀ  especially keje2 kolej…

ak pon tk th..maybe ak senang keje ngan ahli lain…

or maybe sbb ak nk bt sesuatu perubahn…

bile org tnye ape perubahan yg jik jtk bt..

ak pon mls nk jwb,sbb kalau ak jawab kn kn soal blik..

mcm tu la realiti kalau org tk puas hati ngan org lain…

tp org yg tnye tu sedar tk sebenarnye korg tu tak br input ape2 pon pd kolej…

projek tak join, bile yuran naik, salah kan kolej la, ape la..

pastu bile tak dpt kolej br terhegeh2 cr yg berkenaan…

hmmmm salah ke bile aku terlalu komited dlm bt keje ak??

aku komited gak dlm jawatn ak yg lain..dalam study ak pon komited gak ape…org je tk perasan..

tp org lain fikir ak komited sbb bnde lain especially keje kolej….wutever la korg….

ak buat semua tu sbb ak rs ak ade tanggungjawab…

ye la kan..tanggungjawb kn amanah..

tande org percya pd kte..

tp mcm ne plak kalau org tu ade tnggungjwb….

tp dia tak bt keje….

kalau tk boleh,kata tak boleh…

boleh org lain yg take over keje tuh..

maybe takut org pndang rendah kredibiliti yg ade pd org tu..

ye la kn…nnt kn kutuk plak kn…

susah gak…

so….

ak pon blur…

tk th pe nk kata dah,..

dr betengkar,bergaduh,kutuk mengutuk..

lebih baik senyap…….